Luty zdominowały dwa ważne wydarzenia dla branży elektroinstalacyjnej i OZE – 31. Targi ŚWIATŁO, 21. Targi ELEKTROTECHNIKA oraz 26. Targi ENEX. Targi ŚWIATŁO i ELEKTROTECHNIKA to ważna platforma kontaktów B2B w Polsce. W tym roku zaprezentowały się na nich 263 firmy. Swoje produkty i rozwiązania zaprezentowali wystawcy z: Bułgarii, Chin, Czech, Hiszpanii, Holandii, Niemiec, Litwy, Łotwy, Polski, Rumunii, Ukrainy oraz Włoch. Z kolei od ponad 25 lat kieleckie Targi ENEX przyciągają firmy mocno stawiające na rozwój branży energetycznej.
Więcej…Ponad 37% Polaków, decydując się na budowę domu, zainwestowałoby w dodatkowe docieplenie ścian i poddaszy
– wskazują wyniki badania przeprowadzonego przez Centrum Badań i Analiz Rynku dla firmy ROCKWOOL Polska. Popularnością cieszą się też solary i fotowoltaika. Warto podkreślić prawidłową kolejność działań – najpierw ocieplaj, potem stosuj nowe technologie grzewcze.
Według badania, inwestorzy są świadomi korzyści, jakie daje termoizolacja domu. Aż 37 proc. badanych wskazało na ocieplenie ścian i poddaszy w planach inwestycyjnych przy budowie domu. Zalety docieplenia budynku nie kończą się jednak na zwiększeniu efektywności energetycznej, a tym samym na zmniejszeniu kosztów ogrzewania.
W trakcie budowy domu Polacy coraz chętniej korzystają z nowoczesnych rozwiązań, które warto rozważyć już po zamontowaniu ocieplenia – prawidłowa kolejność działań, czyli najpierw wykonanie izolacji, a potem dostosowanie nowych technologii grzewczych to podstawa energooszczędnego budownictwa. Z raportu wynika, że blisko 60% badanych zainwestowałoby w solary (41%) lub fotowoltaikę (17%).
Co ciekawe, coraz więcej Polaków interesuje się rozwiązaniami typu smart home. Ankietowani chętnie skorzystaliby z inteligentnego systemu sterowania energią. Monitorowanie procesu ogrzewania domu, zdalne wyłączenie oświetlenia, sterowanie roletami czy dezaktywacja gniazdek sieciowych zapewniają komfort i dają możliwość zmniejszenia kosztów eksploatacji. Takie systemy wciąż są jeszcze nowinką technologiczną, jednak ich coraz większa dostępność sprawia, że zainteresowanie nimi stale rośnie, zwłaszcza wśród młodych inwestorów indywidualnych – ten punkt wybrało 25% respondentów.
Badanie dla marki ROCKWOOL zostało zrealizowane we wrześniu 2017 roku, metodą CATI, na reprezentatywnej próbie 1000 gospodarstw domowych.
Źródło: ROCKWOOL Polska