Od redakcji 5/2017

001 Okladka EI05We wrześniu br. pod Szyndzielnią spotkają się tradycyjnie przedstawiciele różnych zawodów związanych z branżą elektroenergetyczną. W tym roku spotkanie będzie miało wyjątkowy charakter, ponieważ Targi ENERGETAB odbędą się po raz 30.

Więcej…

Napędy i sterowanie

Nowy moduł przekaźnika przeciążeniowego dla serii PKE zwiększa wygodę użytkowania ochronnych wyłączników silnikowych firmy EATON

20140415eaton160Firma EATON wzbogaca sprawdzoną serię ochronnych wyłączników silnikowych PKE z wyzwalaczem elektronicznym o dodatkową, wygodną funkcję przekaźnika przeciążeniowego, realizowaną przez moduł XZMR. Moduł PKE-XZMR może być montowany jako dodatkowe wyposażenie na wszystkich kombinacjach rozruszników oraz wyłączników silnikowych PKE poprzez podłączenie go do stycznika ochranianego napędu.

W przypadku przeciążenia moduł odbiera odpowiedni sygnał rozłączający dla tego stanu i rozłącza stycznik, natomiast ochronny wyłącznik silnikowy PKE pozostaje włączony. Pozwala to użytkownikowi na jasne odróżnienie pomiędzy dwoma przyczynami wyzwalania – przeciążeniem napędu (rozłączenie stycznika) oraz zwarciem (rozłączenie ochronnego wyłącznika napędu PKE).

Więcej...

Modernizacja hamowni w Volkswagen Motor Polska Sp. z o.o.

2014-01-18-1Silnik to serce każdego pojazdu. Jego niezawodna praca to najważniejszy element warunkujący prawidłowe działanie innych podzespołów, a stabilna praca gwarantuje niezakłócone funkcjonowanie całego pojazdu. Aby to zapewnić konieczne jest wnikliwe testowanie produkowanych jednostek, które odbywa się na hamowni.

 

Istotnym etapem procesu produkcji silnika jest kontrola jakości. W jej ramach, losowo wybrane egzemplarze silników poddaje się różnym testom, aby potwierdzić, że wyprodukowane silniki spełniają rygorystyczne wymogi jakościowe i parametry określone przez konstruktorów. W trakcie jednego z testów wykonuje się pomiary pod obciążeniem. W tym celu silnik montowany jest na specjalnym stanowisku testowym zwanym hamownią, gdzie w trakcie wielogodzinnych testów symuluje się warunki, jakie występują podczas normalnej eksploatacji pojazdu.

Więcej...

Przemienniki częstotliwości Astraada Drive GD100/300

ASTOR wzbogacił swoją ofertę w zakresie napędów elektrycznych o nowe serie przemienników częstotliwości – Astraada Drive GD100 oraz GD300. Astraada Drive GD300 to zaawansowana technicznie seria falowników działających z bezczujnikowym sterowaniem wektorowym, które umożliwiają sterowanie silnikami asynchronicznymi oraz synchronicznymi o mocy w zakresie 1,5-500 kW.

 

45

 

Możliwości komunikacyjne
Rodzina GD300 przeznaczona jest do aplikacji napędowych wymagających otwartości na różne standardy komunikacyjne. Oprócz możliwości komunikacji w protokole Modbus RTU, pozwala na dołączenie dodatkowego portu sieci Profibus DP lub powszechnej już w przemyśle sieci Ethernet.

 

Duża liczba obsługiwanych sygnałów wejściowych oraz wyjściowych zwiększa możliwości sterowania oraz monitorowania pracy układu napędowego z wykorzystaniem samego falownika.

Interesującą z punktu widzenia użytkowego funkcją jest możliwość wyświetlania zużytej podczas pracy falownika całkowitej energii. Ogranicza to koszty związane z instalacją zewnętrznych urządzeń pomiarowych i zapewnia szybki dostęp do danych.

Z kolei rodzina ekonomicznych przemienników częstotliwości Astraada Drive GD100 stanowi rozszerzenie oferty w zakresie falowników niewielkiej mocy (0,75-15 kW) z bezczujnikowym sterowaniem wektorowym. Została ona opracowana na bazie platformy sprzętowej wykorzystanej w serii GD300 z myślą o mniej wymagających zastosowaniach i stanowi interesujące rozwiązanie niedrogiego falownika o sporych możliwościach.

Więcej...

Wyszukiwarka

like Newsletter!

like Nowości!

quote Na skróty

like Najczęściej czytane!

like Polecamy!

Znajdź nas na facebooku!

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem